Biznes na ekranie, czyli co dobrze jest wiedzieć o ekranach dotykowych

Dynamiczny rozwój technologii spowodował, że w dzisiejszych przedsiębiorstwach handlowych lub usługowych możemy spotkać urządzenia, o których jeszcze nie tak dawno temu nawet byśmy nie pomyśleli. Do nich z pewnością należą ekrany dotykowe, funkcjonujące zarówno na stanowiskach kasjerskich, jak i samoobsługowych. Co mają do zaoferowania wspomniane, nowoczesne monitory? I gdzie z powodzeniem stosuje się tego typu rozwiązania?

Co można zyskać dzięki ekranom dotykowym?

Nie będzie nadużyciem stwierdzenie, że monitory dostępne na dzisiejszym rynku technologii sprzedaży są zarazem zaawansowanymi, niezwykle praktycznymi i ciekawymi urządzeniami. Jeśli chodzi o trzecią z wymienionych kwestii, to tym bardziej, że występują one w rozmaitych wersjach. A zatem jakie konkretne rozwiązania charakteryzują omawiane przez nas monitory? W tym przypadku powinniśmy chyba najpierw wspomnieć o technologii dotykowej, ponieważ ta potrafi być nieco inna w poszczególnych modelach ekranów. Chodzi o np. takie funkcjonalności, jak multi-touch, pozwalające aktywować dotykiem różne obszary ekranu naraz, czy inne, umożliwiające obsługę za pomocą rysików, mazaków itp. Oczywiście, w monitorach tego typu okażą się ważne zarówno fizyczne i techniczne parametry – przekątna, rozdzielczość czy maksymalny kąt widoczności – oraz opcje odpowiadające za konfigurację obrazu (kolor, jasność, kontrast itp.). Osobnymi, ale nie mniej istotnymi kwestiami będzie szybkość pracy i reakcji na dotyk – zależące również od wykorzystanych podzespołów – czy wygoda korzystania z interfejsu. I to nie wszystko. Dla przedsiębiorcy, decydującego się na zakup takiego ekranu, ważne będą też wbudowane złącza komunikacyjne czy rozwiązania konstrukcyjne. Te ostatnie nierzadko umożliwiają zamontowanie monitora na podstawie lub na przestrzeni wertykalnej (mowa tu np. o standardzie VESA). Wiadomo, że ekrany dotykowe mają przede wszystkim maksymalnie zwiększać szybkość i komfort obsługi dużej liczby klientów. Ważne jest więc, aby monitor znakomicie odnalazł się w obszarze pracy, razem z pozostałymi elementami systemu sprzedaży.

Gdzie spotyka się ekrany dotykowe?

Ekrany dotykowe to nie tylko atrakcyjne efekty ogólnego rozwoju technologii. To przede wszystkim urządzenia o dość uniwersalnym charakterze, z praktycznymi, interesującymi funkcjami dla wielu przedsiębiorstw handlowych i usługowych. Co prawda, tego typu rozwiązania są wdrażane w działalnościach stacjonarnych, ale jednak – różnego typu. I tak, na przykład, ekrany dotykowe spotkamy zarówno w kinach czy teatrach, jak i w restauracjach, pubach bądź kawiarniach. Przykłady można mnożyć, tym bardziej, że wspomniane monitory dotykowe są coraz częściej stosowane również na stanowiskach samoobsługowych. Pamiętajmy jednak, że to urządzenia peryferyjne, czyli elementy rozbudowanego systemu sprzedaży, którego poszczególne ogniwa muszą sprawnie ze sobą współpracować. Niemniej, rozwiązanie samo w sobie, jakim jest ekran dotykowy, stwarza ku temu znakomite możliwości, zaś poszczególne warianty technologiczne, oferowane przez konkretne modele, pozwalają na precyzyjne dostosowanie urządzenia do potrzeb danego biznesu.

Komentarz do “Biznes na ekranie, czyli co dobrze jest wiedzieć o ekranach dotykowych

  • Czerwiec 13, 2018 o 7:58 pm
    Permalink

    myśle że jakbym prowadziła dzialalność gastronomiczną, to nawet przez chwilę bym się nie zastanawiała – no może nad tym, jaki/jakie dokładnie model/modele wdrożyć

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz odpowiedź *