Waga elektroniczna w działalności handlowej – jaką wybrać?

Waga elektroniczna wydaje się być prostym urządzeniem peryferyjnym, wspomagającym pracę kas oraz drukarek fiskalnych i najczęściej spotykanym w punktach handlowych z artykułami spożywczymi. To jednak zdecydowanie za wąski i niewystarczający obraz tego rodzaju technologii. W gruncie rzeczy, wagi elektroniczne oferują dość zróżnicowane rozwiązania, odpowiadające na potrzeby wielu branż. Przyjrzyjmy się im zatem bliżej i powiedzmy co nieco o ich właściwościach.

Gdzie wykorzystuje się wagi elektroniczne?

Wbrew pozorom, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w branży, do której należy nasza działalność, waga elektroniczna również znalazłaby zastosowanie. Urządzenia tego typu sprawdzają się bowiem nie tylko tam, gdzie zazwyczaj możemy je spotkać, czyli np. w rozmaitych sklepach spożywczych. Same nazwy rodzin konkretnych modeli świadczą o szerokich możliwościach wspomnianej technologii: istnieją choćby wagi apteczne, pocztowe, przemysłowe, sklepowe, a nawet laboratoryjne. Dzięki takiej różnorodności jesteśmy w stanie zyskać urządzenie, które precyzyjnie odpowiada na zapotrzebowania naszej firmy.

Różne branże – różne warianty konstrukcyjne

Za szerokim zastosowaniem idą choćby zróżnicowane rozwiązania dotyczące samej budowy urządzenia. Dlatego znajdziemy zarówno akcesoria w postaci kompaktowych rozmiarów szalek ważących, typowe wagi kalkulacyjne czy podwieszane, jak i platformowe, te o największych gabarytach. Pierwszy przypadek znakomicie nadaje się na stanowiska pracy o ograniczonej przestrzeni, do wygodnej integracji z kasą fiskalną oraz obsługi lekkich produktów. Z kolei te ostatnie, posiadające zdecydowanie większą i trwalszą szalkę ważącą, doskonale sprawdzają się podczas pracy w hurtowni lub magazynie z większymi i cięższymi towarami.

Odmienne opcje – jedna wizja komfortu

W wagach elektronicznych istotną rolę mogą odegrać technologiczne szczegóły. Rozwiązanie, które staje się praktyczne w danym przedsiębiorstwie, w innym przypadku może okazać się nie dość dobrze dobrane. W związku z tym, istnieją modele, które nie potrzebują dodatkowego interfejsu oraz takie z rozbudowaną klawiaturą. Jedne z nich będą miały wyświetlacze zamontowane w obudowie wagi, inne zaś – zainstalowane na długim wysięgniku, stanowiącym ułatwienie dla klientów (lepsza widoczność wyników pomiaru) lub pracowników (np. przy obsłudze dużych gabarytów). Oprócz urządzeń wyświetlających jedynie liczbowe komunikaty na temat ważonych produktów, znajdą się też takie, które w graficzny, atrakcyjny sposób przedstawiają wygląd i nazwę danego towaru, a także jego skład oraz cenę.

Urządzenia peryferyjne obsługiwane przez klientów

Istnieje też jeszcze jedna rodzina tego typu urządzeń, wyposażona w dodatkowe, przydatne funkcja. Mowa tu o wagach etykietujących. Najczęściej występują one w wielkopowierzchniowych punktach handlowych – i, co ciekawe, umożliwiają klientom samodzielną obsługę. Nabywca może nie tylko wygodnie zważyć wybraną przez siebie ilość produktów, ale i uzyskać na ich temat pełne dane oraz opatrzyć etykietą z kodem kreskowym. Dzięki temu dalszy ciąg transakcji będzie przebiegał znacznie sprawniej.

 

Dlatego, warto to jeszcze raz podkreślić, wybór odpowiedniej wagi elektronicznej będzie zależał przede wszystkim od znajomości naszego biznesu, jego możliwości oraz potrzeb. Samych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych, jak widać, jest dość sporo – podobnie jak producentów wysokiej jakości urządzeń: wystarczy choćby wymienić produkty Digi, Dibal, Cas i Fawag. A co Wy sądzicie o wagach elektronicznych i poszczególnych ich rozwiązaniach?

Komentarz do “Waga elektroniczna w działalności handlowej – jaką wybrać?

  • Kwiecień 14, 2017 o 12:48 pm
    Permalink

    tekst pomógł w wyborze urządzenia, dzięki! 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wpisz odpowiedź *